E-kids speak English!
Nowy rok, nowe wyzwania.
Praca
metodą projektu na lekcji języka angielskiego
Projekt
edukacyjny realizowany w ramach współpracy z zagranicą E-twinning
Temat
projektu: „E-kids speak English”
Dlaczego
praca metodą projektu:
|
1.
Angażuje umiejętności i wiedzę ucznia z różnych dziedzin.
2. Uczy wyszukiwania i selekcjonowania informacji. 3. Kształci umiejętność samodzielnego i zespołowego, twórczego rozwiązywania problemów. 4. Uczy prezentowania swojej wiedzy i umiejętności. 5. Pobudza aktywność i motywację uczniów m.in. poprzez ich udział w planowaniu i podejmowaniu decyzji. 6. Angażuje wszystkich uczniów - nawet tych słabszych językowo (potrzebni są ci, którzy ładnie rysują, piszą, mogą skopiować, wykonać coś na komputerze itp.). 7. Integruje wszystkie sprawności językowe. 8. Przełamuje rutynę. |
Czas
trwania: wrzesień 2018 – maj 2019
Formy
pracy: Praca w grupach, praca indywidualna, praca w parach.
Cele:
- integracja zespołu klasowego
- motywowanie uczniów do autonomii w nauce języka obcego,
rozwijanie kompetencji w języku angielskim w prawdziwym kontekście - zachęcanie do uczenia się poza murami szkolnymi poprzez badanie, komunikowanie się z europejskimi studentami w języku angielskim
- zwiększenie wiedzy i świadomości na temat tego, jak można wykorzystać technologię w nauczaniu języka angielskiego
- wspieranie nauczycieli w przyjmowaniu wspólnych i innowacyjnych praktyk, dzieleniu się pomysłami i dobrymi praktykami
- nauka o wielokulturowej Europie i różnych systemach edukacyjnych
Harmonogram
działań:
1.
Wrzesień/ Październik: Nauczyciele umieszczają opis szkoły
na platformie etwinning, odznaczają swoje państwo oraz miasto na
mapie.
Uczniowie
przedstawiają siebie ( power point, plakat, film)
konkurs
na logo projektu, poznanie flag krajów biorących udział w
projekcie
2.
Listopad: Uczniowie przedstawiają miasto w którym mieszkają –
zdjęcia, plakaty, lapbooki, filmy, porjekty power point
3.
Grudzień: Wymieniamy się cyfrowymi kartkami świątecznymi
4.
Styczeń: Uczniowie tworza plakaty przedstawiające ulubione
dyscypliny sportowe, opisują swój czas wolny
5.
Luty: Uczniowie prezentują znaną i ważną dla nich postać
z Polski
6.
Marzec/ Kwiecień: Uczniowie wraz z nauczycielem tworzą
komiks z króliczkiem wielkanocnym w roli głównej. Uczestnicy
projektu wymieniają się komiksami drogą elektroniczną ( przez
platformę Twin Space).
7.
Maj/ Czerwiec : Każda ze szkół tworzy elektroniczny
magazyn, zapełnając dwie strony materiałami podsumowującymi
pracę uczniów w projekcie ( zdjęcia, teksty)
Komentarze
Prześlij komentarz